Co jeść żeby nie chorować, czyli jak być zdrowym



Musicie mi uwierzyć na słowo – jeszcze całkiem niedawno było ze mną tak, że co najmniej raz w miesiącu byłam poważnie przeziębiona, a raz na dwa, trzy miesiące leżałam w łóżku z dużą temperaturą. Jednak od jakiegoś czasu wszystko to poszło w zapomnienie.
Chcę wam dzisiaj pokazać, co przyczyniło się u mnie do wzrostu odporności, poprawy jakości życia i tego, że od pół roku ani razu nie byłam chora – nawet kiedy wszyscy inni domownicy chodzili przeziębieni : )

Moje wcześniejsze nawyki żywieniowe były bardzo marne – prawie wcale nie jadłam warzyw i owoców, nie jadłam konkretnie ustalonych posiłków, czyli obiad, kolacja itp. tylko po prostu kiedy byłam głodna podjadałam cokolwiek, w związku z czym często w ogóle pomijałam np. obiady. Pół roku temu problemy zdrowotne sprawiły, że postanowiłam trochę się poprawić w kwestii jedzenia.
Teraz jem konkretnych sześć posiłków o mniej więcej stałych porach, dzięki czemu prawie wcale nie podjadam między nimi i nie jem słodyczy.


Oto co włączyłam do swojego jadłospisu i co pozwoliło mi stać się zdrowszym człowiekiem.

Co jeść żeby nie chorować, jak być zdrowym, czerwona fasola, granat, awokado, blog zdrowe jedzenie, warzywa owoce kiełki moniusza blog lifestyle



Podstawowa kwestia: warzywa i owoce = witaminy i minerały. Owoce między posiłkami, na deser itp, a duża porcja warzyw zawsze do obiadu.

Kiełki – zaczęłam jeść kiełki głównie dla ich wysokiej zawartości potasu i magnezu, ale tak naprawdę jedzenie kiełków to szereg korzyści dla naszego zdrowia. Gigantyczne pokłady witamin i minerałów (wielu specjalistów uważa, że jest ich nawet więcej niż w dojrzałych owocach)  np. pół szklanki kiełków mojej ulubionej lucerny zawiera tyle witaminy C co sześć szklanek soku pomarańczowego.

Świeżo wyciśnięty sok z granatu – min. najsilniejszy znany przeciwutleniacz a oprócz tego powiedziałabym, ze to taki super-owoc.

Awokado – jeden z najbardziej wartościowych owoców. Nie sposób zjeść go bez przyrządzenia, ale można zrobić z niego – lub kupić gotowe – pyszne guacamole.

Czerwona fasola – witaminy i minerały, a do tego bardzo smaczna

Oprócz tego jeszcze: owsianka, ryby, ciemne pieczywo.

Wszystkie te produkty jadam codziennie, wszystkie mają właściwości podnoszące odporność, a do tego każdy z nich ma szereg innych wartości korzystnych dla naszego zdrowia. Nie wypisywałam tutaj konkretnych danych o każdym z nich, bo można je znaleźć wszędzie w Internecie, chciałam po prostu rzucić hasła i zainspirować do głębszego zbadania tego tematu.

Na koniec trzeba pamiętać, że nie samym jedzeniem człowiek żyje! Oprócz zdrowego jedzenia zaczęłam także zażywać więcej ruchu. Jestem osobą totalnie anty-sportową, latami nie uprawiałam żadnych sportów, moja kondycja = totalne, wielkie zero. Jednak odkąd zaczęłam chodzić na spacery, a wieczorami jeździć na rowerku stacjonarnym czuję się lepiej, mam więcej energii i jestem mniej zestresowana. 
Co jeść żeby nie chorować, jak być zdrowym, czerwona fasola, granat, awokado, blog zdrowe jedzenie, warzywa owoce kiełki moniusza blog lifestyle

Naprawdę nie potrzeba wiele żeby poczuć się lepiej i być zdrowszym!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz! : ) Dla zachowania ciągłości konwersacji na pytania odpowiadam pod moimi postami.