Filmy które warto obejrzeć


Przedstawiam wam dzisiaj listę filmów, które moim zdaniem naprawdę warto obejrzeć. Wiele z nich to moje ulubione obrazy, które widziałam wielokrotnie.  
Zapraszam na ten długi post, który przygotowywałam niemal cały dzień.


Prisoners (Labirynt)
Reż. Denis Villeneuve
2013
znani aktorzy: Jake Gyllenhaal, Hugh Jackman, Paul Dano

Filmy które warto obejrzeć, labirynt, prisoners, blog, film


Film ten oglądałam stosunkowo niedawno, bo parę miesięcy temu i byłam pod jego ogromnym wrażeniem. To jeden z tych filmów, który wymieniam jako pierwszy jeśli w ostatnim czasie ktoś prosił mnie o podanie tytułu czegoś godnego obejrzenia i jeden z tych filmów podczas którego oglądania cały czas towarzyszyło mi napięcie które tak lubię (podobne odczuwałam chyba tylko przy filmie Dziewiąte Wrota i Wyspa Tajemnic)(nie jest to napięcie ze strachu, raczej takie z nagromadzenia emocji i zagadki). Świetnie skrojone postacie, powalająca gra aktorska, bardzo dobrze skonstruowana zagadka i bardzo sprytne, inteligentne zakończenie, które zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Jeśli lubicie inteligentne, wciągające filmy z napięciem, zagadką, które na długo zapadają w pamięci, jest to film dla was.




The Flowers of War (Kwiaty Wojny)
reż. Yimou Zhang
2011
znani aktorzy: Christian Bale

Na ten film trafiłam całkiem przypadkiem, szukając czegoś do obejrzenia przed snem. Nie sądziłam że wytrzymam choćby 20 minut – film o wojnie, chińskiej produkcji – zupełnie nie moja bajka. Jednak przepadłam totalnie, film mnie kompletnie oczarował, wzruszył, myślałam o nim chyba jeszcze przez miesiąc po obejrzeniu, a na końcówce płakałam jak bóbr (bobrzyca?) Piękne zdjęcia, piękna historia. Jeśli lubicie poruszające historie o szlachetnych ludziach i poświęceniu dla innych, oraz zmianach jakie mogą w nas zajść, jest to film dla was.



Revolutionary Road (Droga Do Szczęscia)
Reż. Sam Mendes
2008
Znani aktorzy: Kate Winslet, Leonardo DiCaprio



Piękny, dający do myślenia – ale niekonieczne łatwy i przyjemny – film o miłości, życiu, planach i marzeniach. Kate Winslet i Leonardo DiCaprio – znani z Titanica – znów razem robią świetną robotę na ekranie. Widziałam ten film już kilkakrotnie, piękne zdjęcia, bardzo dobrze się ogląda. Jeśli lubicie ambitne filmy o niełatwej miłości (melodramaty) jest to film dla was.


Amélie (Amelia)
Reż. Jean-Pierre Jeunet
2001
Znani aktorzy: Audrey Tautou



Bardzo pozytywny, pokrzepiający i wręcz magiczny (to słowo z pewnością pojawi się tu wiele razy) film o tym, że życie może być piękne. Za sprawą magicznych zdjęć, muzyki, narracji, całego klimatu, film ogląda się niczym bajkę o życiu, i myśli się, że chciałoby się w takim świecie żyć. Jeśli lubicie przyjemne, pozytywne, pokrzepiające  i magiczne filmy, po których seansie zostaniecie w fotelu z uśmiechem na twarzy, jest to film dla was.


 Home (Home S.O.S. Ziemia)
 Reż. Yann Arthus-Bertrand
 2009

Nie będę się tu rozpisywać -  po prostu każdy człowiek żyjący na tym świecie powinien zobaczyć ten film. Niesamowite zdjęcia, ale przede wszystkim treść jaką niesie – to jego największe zalety. Ku przestrodze, ale ku bardzo dobrze uzasadnionej przestrodze. Daje do myślenia - nad światem, nad ziemią, nad jej przyszłością, nad naszą przyszłością i nad naszym własnym postępowaniem. W skrócie: korzystamy ze wszelkich łatwiej i trudniej dostępnych zasobów ziemi, zupełnie jakbyśmy byli jej właścicielami – tak naprawdę jesteśmy tu tylko gośćmi.


Dzień Świra
Reż. Marek Koterski
2002
Znani aktorzy: Marek Kondrat, Michał Koterski



Niby komedia, i to naprawdę śmieszna – w ten inteligentny sposób. Śmiać się można w głos i faktycznie robię to za każdym razem kiedy oglądam ten film. Ale tak naprawdę też za każdym razem po skończonym senasie jest mi bardzo smutno. Przygnębiają rozważania na temat tego czym jest to nasze życie i co my z niego tak naprawdę mamy. Jeśli lubicie Koterskiego, Adasia Miauczyńskiego, chcecie się pośmiać a potem zastanowić się czy w was samych nie ma czegoś z Adasia, a do tego posłuch mnóstwa kultowych już odzywek, jest to film dla was.


Lolita
Reż. Adrian Lyne
1997
Znani aktorzy: Jeremy Irons, Melanie Griffith



Ten film (podobnie jak i książkę o tym samym tytule, którą szalenie polecam) można kochać, albo nienawidzić. Dla jednych to będzie ładna historia, dla innych historia o zboczeniu. Niemniej jednak ja należę do fanów tego obrazu, film oglądałam wielokrotnie. Film o miłości, ale też o obsesji, o uczuciach jakie rządzą bohaterem. Jeśli chcecie obejrzeć film o nietypowej, kontrowersyjnej miłości i fascynacji, jest to film dla was.


The Virgin Suicides (Przekleństwa Niewinności)
Reż. Sofia Coppola
1999
Znani aktorzy: Kirsten Dunst, Josh Hartnett



Czy potraficie wyobrazić sobie film gdzie niemal każdy kadr wygląda jak wystylizowany na rodem z Tumblra, gdzie królują różowe i białe koronki, bibeloty, wstążeczki we włosach, pończoszki na nogach i święte obrazki przyozdobione kwiatkami w pokojach dziewcząt? Jeśli chcecie obejrzeć taki film, to polecam Przekleństwa Niewinności. Ciężko go określić, czy jest on o sprawach poważnych, czy tych trochę mniej poważnych, ale na pewno jest warty obejrzenia. Jeśli lubicie doznania estetyczne, historie o życiu, śmierci i miłości, ten film jest dla was.




Like Crazy (Do Szaleństwa)
Reż. Drake Doremus
2011
Znani aktorzy: Felicity Jones, Jennifer Lawrence




Ładny film o miłości młodych ludzi, o miłości szczęśliwej, nieszczęśliwej, zdradzonej, stęsknionej, spełnionej, minionej – miłość zmienia się jak w kalejdoskopie. Film o tym, że czasem podejmujemy błędne decyzję, czasem los nam nie sprzyja i o tym, że czasem kiedy coś osiągamy, okazuje się, że nie tego pragnęliśmy.



500 Days of Summer (500 Dni Miłości)
Reż. Marc Webb
2009
Znani aktorzy: Joseph Gordon-Levitt, Zooey Deschanel


Kolejny film o miłości, ale na pewno, podobnie jak jego poprzednik, na o wiele wyższym poziomie niż przeciętne love story. Bardzo fajne studium związku i jego rozpadu, z niespodziewanie miłym i pozytywnym zakończeniem.  Jeśli chcecie spędzić miło czas z przystojnym Gordonem i słodką Zooey, jest to film dla was.



Shutter Island (Wyspa Tajemnic)
Reż. Martin Scorsese
2010
Znani aktorzy: Leonardo DiCaprio, Mark Buffalo, Ben Kingsley, Michelle Williams


Ten film obejrzałam w sumie niedawno i tak naprawdę nie wiem jak to się stało, ze skrył on się tak przede mną, ale dobrze że w końcu to zrobiłam, bo film jest świetny. Jest w nim ogromne napięcie, ogromna zagadka, pod koniec trzeba się dobrze zastanowić kto tak naprawdę ma rację, kto mówi prawdę i jak ten film odebrać. Ambitne, mocne kino, które bardzo wciąga, dosłownie człowiek czuje jakby razem z bohaterami tkwił na tytułowej wyspie tajemnic. Jeśli lubicie zagadki, napięcie, lekką dozę szaleństwa, super zdjęcia, myślenie podczas oglądania i Leonarda, jest to film dla Was.



Maria Antonina
Reż. Sofia Coppola
2006
Znani aktorzy: Kirsten Dunst


Film ten urzeka przede wszystkim zdjęciami, stylizacjami i muzyką. Styl w jakim go stworzono jest bardzo oryginalny. Jeśli chcecie obejrzeć film historyczny, ale poczuć się jakbyście oglądali współczesny film o szalonej, rozwydrzonej nastolatce i posłuchać fajnej, żwawej muzyki, jest to film dla was.


A Serious Man (Poważny Człowiek)
Reż. Joel Coen, Ethan Coen
2009



Film niby jest komedią, ale pod koniec tak naprawdę nie wiadomo czy śmiać się, czy płakać.
Jeśli chcecie obejrzeć film o człowieku, któremu kompletnie nic nie wychodzi i wszystko zaczyna się sypać, a do tego jesteście fanami braci Coen, jest to film dla was.




A Single Man (Samotny Mężczyzna)
Reż. Tom Ford
2009
Znani aktorzy: Colin Firth, Julianne Moore, Nicholas Hoult


Jest to w gruncie rzeczy piękny film o miłości i uczuciach, ale nastroje w nim zmieniają się co rusz. Jest smutno, radośniej i znów smutno, żeby nie powiedzieć tragicznie. Jeśli chcecie obejrzeć naprawdę ładny film z piękną muzyka Abla Korzeniowskiego, a potem zastanowić się nad życiem i tym co chcielibyście jeszcze przeżyć, jest to film dla was.


Melancholia
Reż. Lars von Trier
2011
Znani aktorzy: Kirsten Dunst, Charlotte Gainsbourg
 

  
Może na początku trochę ciężko ogarnąć ten film, jego forma jest dość specyficzna – co nie powinno dziwić nikogo, kto zna von Triera, ale po dłuższej chwili zaczynamy rozumieć, że tu wszystko zapowiada nadchodzącą katastrofę. Zakończenie wydaje się oczywistę, a mimo wszystko bardzo zaskakuje  - to jedno z tych zakończeń, po których nawet po napisach siedzi się jeszcze w fotelu i zastanawia się co się stało. Są magiczne zdjęcia, piękne efekty. Jeśli chcecie obejrzeć film o naprawdę pięknym końcu świata, jest to film dla was.

 
Róża
Reż. Wojciech Smarzowski
2011
Znani aktorzy: Marcin Dobrociński, Agata Kulesza


Jest to film zdecydowanie trudny, który jest pewnego rodzaju traumą, zdecydowanie nie do oglądania w łóżku przed snem – ja niestety tak zrobiłam i uwierzcie – potem miałam zafundowane długie, bezsenne godziny. Jest tu mnóstwo cierpienia i bólu, ale jest to również film o miłości, a tak naprawdę o jej potrzebie.  Jeśli chcecie, żeby wami wstrząśnięto (cóż innego mógłby robić Smarzowski ze swoim widzem), chcecie się poważnie wzruszyć i poruszyć, jest to film dla was.



Capote
Reż. Bennett Miller
2005
Znani aktorzy: Philip Seymour Hoffman




Film ten obejrzałam kilka dni temu, ale całkiem mi się spodobał, zwłaszcza jeśli znacie postać Trumana Capote i czytaliście np. Śniadanie u Tiffaniego. Film świetnie portretuje pisarza – i z pewnościa nie byłoby tak gdyby nie genialnie zagrana rola Hoffmana , który z niesamowitą dokładnością naśladował pierwowzór (kto po obejrzeniu tego filmu rzuci okiem na You Tube na filmiki z autentycznym Trumanem, będzie wiedział co mam na myśli), oraz świetnie pokazuje jak powstaje dzieło pod postacią książki, dzieło które zabiera lata życia, które nie pozostaje bez uszczerbku dla zdrowia czy sumienia. Jeśli chcecie obejrzeć ciekawy film o ciekawym pisarzu i o tym jak powstaje jego największe dzieło, jest to film dla was.


Skyfall
Reż. Sam Mendes
2012
Znani aktorzy: Daniel Craig, Judi Dech, Javier Bardem


Nie jestem fanką Bonda, nigdy wcześniej nie oglądałam żadnego filmu o nim. Na ten zdecydowałam się głównie przez wzgląd na reżysera. Film bardzo mi się spodobał, głównie dlatego, że spodziewałam się sensacyjnej strzelanki z fikołkami, a dostałam skrzętnie wyreżyserowane dzieło, które ma też jak dla mnie całkiem porządnie rozbudowaną sferę psychologiczną.  Jeśli macie ochotę na ambitniejszą wersję filmu o Bondzie, jest to film dla was.



Dogtooth (Kieł)
Reż. Giorgos Lanthimos
2009

I  na zakończenie, jeśli lubicie dziwne i świetne filmy, w których wszystko wydaje się absurdem, a każdy kadr wygląda jak zdjęcie z aparatu analogowego, Kieł to film dla was.



 Wytrwałym gratuluję doczytania do końca :)

Wszystkie zdjęcia pochodzą z serwisu Filmweb

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz! : ) Dla zachowania ciągłości konwersacji na pytania odpowiadam pod moimi postami.