DIY farbowane rajstopy

Jeśli chcecie zostać posiadaczkami niepowtarzalnych rajstop, które stworzycie same w domu, to jest to post dla was.

DIY farbowane rajstopy

Nadchodzi wiosna, czyli czas kiedy w końcu rajstopy będą mogły zastąpić spodnie. Znudziły mi się wszystkie rajstopy jakie mam w szafie, dlatego postanowiłam pofarbować je sama.

Do farbowania będą potrzebne:
miska
rajstopy w kolorze białym lub ewentualnie ecru (grubsze, moje to 40 den)
barwnik do tkanin
gumki recepturki
rękawiczki ochronne
ocet
łyżka

DIY farbowane rajstopy

Najpierw wiązanie rajstop. Tu niezbędne są gumki recepturki i trochę wyobraźni. Pamiętajcie, że tam gdzie zwiążecie rajstopy powstaną takie farbowane kółka, czyli tam gdzie rajstopy będą ściśnięte (związne) farba nie dojdzie i te fragmenty będą jaśniejsze lub całkiem niepofarbowane.

DIY farbowane rajstopy

Ja robiłam to po prostu w ten sposób - wybierałam kawałek rajstop, chwytałam go, ściskałam w ręku jak walec i związywałam kierując recepturkę od dołu do góry.
 
DIY farbowane rajstopy

Gotowe pozwiązywane rajstopy wyglądały tak

DIY farbowane rajstopy

Teraz do miski wlewamy około 1 litr ciepłej, przegotowanej wody. Wsypujemy barwnik - można go dostać na Allegro lub w sklepach plastycznych/dla malarzy. Mieszamy.

Wkładamy rajstopy do wody i  ugniatamy łyżką żeby całość była zanurzona.

DIY farbowane rajstopyDIY farbowane rajstopy

Rajstopy zostawiamy w wodzie na pół godziny, co jakiś czas mieszając.

DIY farbowane rajstopy

Po pół godziny wlewamy do miski trzy duże łyżki octu (ocet sprawi że kolor bardziej się utrwali i nie spierze się przy praniu). Mieszamy i zostawiamy na kolejne pół godziny.

DIY farbowane rajstopy

Po upływie czasu przenosimy się do wanny. Płuczemy rajstopy w letniej wodzie, tak długo, aż przestaną puszczać farbę.

DIY farbowane rajstopy

Po wszystkim ściągamy gumki a rajstopy wieszamy na kaloryferze aby wyschły.

DIY farbowane rajstopy

Gotowe rajstopy wyglądają tak (ciemne zacieki to wynik tego że rajstopy są jeszcze wilgotne - chciałam koniecznie zdążyć ze zrobieniem zdjęć zanim całkiem ściemni się na dworze. Kiedy rajstopy będą całkiem suche, ciemniejsze ślady zniknął).

DIY farbowane rajstopy


DIY farbowane rajstopy

 Udanej zabawy!


4 komentarze:

  1. Super rajtki!:) jak i cały blog- tak tu ładnie i schludnie :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny pomysł ! I do tego swietnie przedstawiony !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! : ) Dla zachowania ciągłości konwersacji na pytania odpowiadam pod moimi postami.