Poczuj smak lata - lody owocowe domowej roboty


lody owocowe domowej roboty homemade ice cream moniusza blog poczuj smak lata

Nawet jeśli tak jak ja nie jesteście fanami lodów, te na pewno przypadną wam do gustu. Są świetne jako słodka, mrożona, owocowa przekąska bez dodatku cukru. Zrobienie ich jest banalnie proste i zajmuje dosłownie kilkanaście minut. 

Potrzebujecie:
dowolne owoce - według mnie kombinacja idealna to banan, kiwi, maliny i truskawki.
sok pomarańczowy
patyczki do lodów
plastikowe kubeczki
blender


lody owocowe domowej roboty homemade ice cream moniusza
lody owocowe domowej roboty homemade ice cream moniusza b

Wszystkie owoce myjemy i umieszczamy w blenderze


Miksujemy


Dolewamy sok i jeszcze raz mieszamy. Nie zmierzyłam ile dokładnie soku dałam, ale tak na oko było to trochę mniej jak pół szklanki.


Napełniamy kubeczki. Ja napełniałam je tylko do połowy, inaczej były by zbyt ciężkie.


W środek napełnionych kubeczków wkładamy patyczki, starając się ustawić je tak,
 żeby stały pionowo i nie przechylały się.


Zamrażamy i po kilku godzinach mamy pyszne, naturalne lody!

lody owocowe domowej roboty homemade ice cream moniusza blog poczuj smak lata

Smacznego!

1 banan, 1 kiwi, 2 truskawki i 12 malin - to porcja owoców na cztery lody.

Lody można robić w różnych kombinacjach. Np. można ich nie blendować, tylko pociąć na małe kawałeczki, zalać sokiem i tak zamrozić. Można też zblendować każdy rodzaj owoców oddzielnie i zamrażać każdą owocową warstwę oddzielnie, dolewając następną po zamrożeniu wcześniejszej - otrzymacie wtedy fajne lody w paski, ale zajmuje to dużo czasu.

24 komentarze:

  1. dobra sprawa:) ale akurat owocowych nie lubię

    OdpowiedzUsuń
  2. to musi być przepyszne, jutro robie!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeju spadlas mi z nieba ! Na pewno skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja teraz choruje więc nie w głowie mi lody :)
    Zapraszam do siebie i do obserwacji jeśli spodoba Ci się mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie lody domowej roboty! Zeszłego lata kupiłam w ikei specjalne foremki i często zajadam się tymi smakołykami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mam te foremki z Ikei ale w nich lody jakoś słabo mi zamarzają:/

      Usuń
  6. Super! Ja robię też tak, że po prostu miksuję zamrożone owoce, ale do tego trzeba mieć mocny blender.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią wypróbuję ten pomysł! Jakiś czas temu otrzymałam foremki do lodów z Ikei - czas je użyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. pycha! napewno wypróbuje, tylko niech zrobi się cieplej bo przy tym wietrze na myśl o lodach robi mi się zimno..brr.

    OdpowiedzUsuń
  9. ale super zdjęcia takie 'czyściiutkie' <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje ulubione owoce! Spróbuje zrobić, muszą smakować wyśmienicie!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam domowe sorbety :) Są zawsze w mojej zamrażarce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na nadchodzące lato też będę musiała wprowadzić taką zasadę: )

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz! : ) Dla zachowania ciągłości konwersacji na pytania odpowiadam pod moimi postami.