Jak przedłużyć trwałość lakieru na paznokciach


Jak przedłużyć trwałość lakieru na paznokciach

Od mniej więcej dwóch lat paznokcie mam pomalowane non stop. Nie mam czasu ani ochoty malować ich na nowo co dwa dni, dlatego tak ważne jest dla mnie maksymalne przedłużenie trwałości lakieru. Zobaczcie jakie mam na to sposoby.

zmywanie
Płytka paznokcia przed nałożeniem lakieru musi być totalnie czysta tzn. nie mogą zostać na niej żadne pozostałości poprzedniego lakieru - nawet drobinki brokatu po brokatowych lakierach. Wszystko trzeba dokładnie oczyścić.

odtłuszczanie
Lakier lepiej trzyma się paznokciu który nie jest tłusty. Trzeba więc je odtłuścić - możesz to zrobić zmywaczem z acetonem, mydłem, wodą utlenioną, a najlepiej spirytusem. 

suchość
Woda i lakiery zdecydowanie się nie lubią, dlatego jeśli przed malowaniem umyłaś ręce, albo np. odtłuszczałaś je mydłem, teraz musisz odczekać aż będą całkiem suche, nawet jeśli wytarłaś je ręcznikiem.

baza
Dobrze dobrana baza oprócz tego, że ułatwi nakładanie lakieru, sprawi że paznokcie będą lepiej wyglądały, to jeszcze przyczyni się do dłuższej ich trwałości.

rękawiczki
Zakładam, że czyta mnie mało dziewczyn, których obowiązki życiowe ograniczają się tylko do wstania z łóżka. Jeśli więc prace domowe nie są ci straszne, zmywasz, pierzesz itp. - rób to w rękawiczkach. Skorzystają na tym i dłonie i paznokcie.

warstwy
Złota zasada: o wiele lepiej jest nałożyć nawet trzy cieniutkie warstwy lakieru i po wyschnięciu każdej dokładać następną, niż nałożyć jedną kryjącą, ale grubą. 

od spodu
Aby utrudnić zdzieranie się lakieru warto delikatnie pomalować paznokcie także na ich końcach - kiedy pomalujemy płytkę, pomalujmy też "czubek" paznokcia, a jeśli masz długie paznokcie możesz nawet pomalować je od spodu. To sprawi że wierzchnia warstwa lakieru na płytce paznokcia z tą boczną będą tworzyły całość i lakier nie będzie zdzierał się tak łatwo. 

błędy
Często bywa tak, że same jesteśmy sobie winne. Jeśli nakładamy zbyt grube warstwy lakieru, lub nie dajemy mu do końca wyschnąć, nie możemy się potem dziwić, że lakier szybko odpryskuje.

top coat
I na koniec, według mnie najważniejsze: dobry Top Coat. Dla mnie jest to podstawa, bez Top Coatu mój lakier zdziera się już na drugi dzień, a z Top Coatem spokojnie wytrzymuje tydzień.. O ulubionym produkcie pisałam jakiś czas temu tutaj i od tamtej pory nic się nie zmieniło, OPI nadal nie ma sobie równych.


5 komentarzy:

  1. Do odtłuszczania to raczej proponuję coś ze spirytusem, bo mydła a nawet zmywacze mają dodatki olejków ,które mogą nie ułatwiać sprawy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja używam specjalnego odtłuszczacza do paznokcie ;) i nie wyobrażam sobie polowania paznokci bez top coat, chociaz często go zastępuje bezbarwnym lakierem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też sobie nie wyobrażam, ani bez topu ani bez bazy ; )

      Usuń
  3. Stosuję te same metody, tylko odtłuszczam wodą utlenioną. A torby z kotem widziałaś ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! : ) Dla zachowania ciągłości konwersacji na pytania odpowiadam pod moimi postami.