Dzień Matki - pomysły na prezenty + czego nie kupować


Chyba nikt z was nie zapomina, że już niedługo Dzień Matki? Wydaje mi się, że w tym dniu chodzi raczej o pamięć i miły gest, a nie o to, żeby obsypywać mamę jakimiś gigantycznymi prezentami. Zobaczcie moje propozycje na miłe upominki które na pewno ucieszą każdą mamę, oraz sprawdźcie czego lepiej nie kupować.







OBECNOŚĆ

Pamiętajcie, żeby w ten dzień odwiedzić swoją mamę. Żaden prezent nie ucieszy jej tak bardzo jak wasza obecność. Nie ważne ile kilometrów macie do przejechania - mamy są tego warte! Jeśli mieszkacie za granicą, albo nie ma szans żebyście mogli mamę odwiedzić, zawsze pozostaje np. Skype.






KWIATY

Dla mnie kwiaty to niezbędny element upominku na Dzień Matki. Podkreślają powagę tego dnia, a poza tym - która kobieta nie lubi dostawać kwiatów? Wybierzcie jakiś piękny, ładnie udekorowany bukiet róż. Bardziej kreatywni mogą próbować stworzyć własne kompozycje np. z polnych kwiatów.











WSPÓLNE WYJŚCIE DO KINA LUB KAWIARNI

Chodzi o to, aby spędzić czas razem. Świetną opcją będzie wyjście do kina na jakiś relaksujący film (raczej darujcie sobie i mamie w ten dzień wszelkie dramaty, wyciskacze łez itp.) Możecie też zaprosić mamę do kawiarni na ciastko i kawę. Świetny sposób, żeby miło spędzić czas, porozmawiać, oraz żeby mama mogła poczuć się wyjątkowo.


KSIĄŻKA

Książki to dla mnie najlepsze prezenty. Jeśli wasza mama ma ulubionego autora, możecie wzbogacić jej biblioteczkę o kolejną jego książkę. Musicie się trochę postarać i zorientować się jaki gatunek mama lubi najbardziej, a potem wybrać jakąś fajną książkę. Pamiętajcie jednak, że to, że jest się mamą, nie oznacza że czyta się tylko obyczajowe książki o dojrzałych kobietach;)
MIŁE GADŻETY
dzień matki pomysły na prezenty
Breloczki, zakładki, kubki. Niby nic i trochę banał, ale breloczek może iść do kluczy, zakładka przyda się podczas czytania, a kubek mama może wziąć do pracy. Jeśli szukam takich drobiazgów, Empik nigdy nie mnie nie zawodzi. 
na zdjęciu gadżety ze strony empik.com i kukartka.pl





BIŻUTERIA

Biżuteria to wspaniały pomysł na prezent, ponieważ jest to coś, co mama zawsze może nosić przy sobie i myśleć o was. Musicie dobrać tutaj coś do stylu mamy, oraz do jej charakteru. Elegancko czy sportowo, z przepychem czy skromnie, osobiście (np. z zawieszką z napisem od was) czy coś uniwersalnego.
na zdjęciu bransoletka ze strony bydziubeka.pl








CIEKAWE KOSMETYKI

Nie przepadam za bardzo za wybieraniem opcji kosmetyków na prezent. Wydaje mi się, że kosmetyki to taka codzienna, zwyczajna rzecz do zużycia. Jeśli jednak decydujecie się na coś takiego, warto wybrać coś oryginalnego, coś co ucieszy oko, a jednocześnie będzie czymś praktycznym.
na zdjęciu zestaw mydeł zapakowany w ozdobne metalowe pudełko ze strony kosmetykomania.pl










PERFUMY

Kupowanie perfum to nie jest zbyt bezpieczny prezent, bo ciężko trafić w czyjeś gusta i mimo, że swoje mamy możecie znać bardzo dobrze, to z zapachami może być problem. Inaczej jest, jeśli mamie kończą się jakieś perfumy, a bardzo je lubi i chciałaby znowu je mieć, lub jeśli podobał jej się jakiś wasz zapach.
na zdjęciu gazetka Superpharm










SŁODKOŚCI

Jeśli mama lubi słodycze to fajnym dodatkiem do prezentu będzie coś słodkiego. Tylko znowu - nie wybierajcie byle jakiej czekolady z Biedronki. Znajdźcie coś wyjątkowego, ciekawego, ładnie opakowanego.
na zdjęciu zestaw czekoladek ze strony chocolito.pl


Czego nie kupować mamie na Dzień Matki



TANDETNA BIŻUTERIA
Pamiętajcie, że mamy to osoby dorosłe i raczej nie sprawi im przyjemność chodzenie do pracy w tandetnym, połyskującym zegarku z Allegro, albo w jakiejś biżuterii marnej jakości. Po prostu nie kupujcie byle czego. Jeśli ogranicza was budżet, lepiej wybrać coś mniejszego czy skromniejszego, niż kupić coś tandetnego.

UBRANIA
Nie sądzę żeby ubrania były dobrym pomysłem na prezent. Po pierwsze - ciężko trafić w rozmiar, a po drugie np. moja mama zawsze powtarza, że ona sama musi ubrania dotknąć i przymierzyć, zanim kupi.

KREM NA ZMARSZCZKI
Gdyby jakaś mama uważała, że potrzebny jej krem na zmarszczki, balsam na ujędrnienie biustu, albo krem na cellulit, gwarantuję wam, że sama by sobie kupiła te produkty. Myślę, że kupowanie tego typu kosmetyków może wywołać pewien niesmak.

COŚ DO KUCHNI/URZĄDZENIA KUCHENNE
Trzeba to wyjaśnić raz na zawsze - Dzień Matki to święto mamy, a nie święto kuchni. Broń Boże nie kupujcie mamie czegoś do kuchni  - garnka, patelni, zestawu sztućców czy czegoś podobnego, ani też żadnych mikserów, blenderów i innych robotów kuchennych. Prezent to coś, co ma być personalne, a nie coś z czego każdy będzie korzystał. Gdybym była mamą i dostała na Dzień Matki garnek - było by mi smutno. Wy też nie cieszylibyście się gdybyście dostali na urodziny zraszacz ogrodowy dla całej rodziny;)

KSIĄŻKA KUCHARSKA
Możecie ją kupić tylko jeśli wasza mama uwielbia albo kolekcjonuje książki kucharskie. W innym razie będzie to jeden z najbanalniejszych prezentów jakie możecie wybrać.

BARDZO DROGIE PREZENTY
Uważam, że kupowanie na Dzień Matki jakichś bardzo drogich prezentów, za kilkaset złotych, jest po prostu nie na miejscu. Tak jak pisałam wyżej - liczy się pamięć i gest, a nie ilość wydanych złotówek. A już na pewno rozmiar i cena waszego prezentu nie wynagrodzą mamie tego, że nie ma was z nią w tym dniu, albo że w ogóle mało kiedy ją odwiedzacie

GOTOWE ZESTAWY KOSMETYKÓW ZE SKLEPU
Chodzi mi o taki zestawy w kartonowych opakowankach z przeźroczystą folią od przodu. Najwięcej pojawia się ich w sklepach w okresie Bożego Narodzenia. Według mnie to zły prezent który mówi: nie wiedziałam co Ci kupić więc wzięłam pierwsze lepsze kosmetyki ze sklepu. Jeśli już decydujesz się na kosmetyki postaw na jakieś ciekawe, ładnie wyglądające opakowanie.


Mam nadzieję, że zainspirowałam kogoś do kupowanie, bądź do nie kupowania  czegoś:) Dziękuję za uwagę:)


12 komentarzy:

  1. swietne pomysly!!
    http://zielonoma.blogspot.com/2014/05/pastelowa-zielen.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama akurat nie pogardziłaby czymś do gotowania, bo to jej pasja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie w domu jest tak, że razem z mamą spędzamy ten czas razem, czyli pierwsza opcja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne alternatywy! Najbardziej podoba mi się ta z wyjściem do kina lub kawiarni, ale ja niestety nie mam takiej możliwości, bo mieszkam za daleko. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne pomysły, już chyba wiem co kupię;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam totalnie pomysłu na prezent na Dzień Matki. Właściwie to były już chyba wszystkie opcje... A nie chcę za bardzo powtarzać...

    OdpowiedzUsuń
  7. No to pomysł na prezent mam z głowy :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! : ) Dla zachowania ciągłości konwersacji na pytania odpowiadam pod moimi postami.